Pratik Bilgiler

» Amortisman Sınırı
» Vergiden Müstesna Yemek Bedeli
» Emlak Vergisi Oranları
» Fatura Düzenleme Sınırı
» Değer Artış Kazançları İstisna Tutarları
» Kıdem Tazminatı Tavanı
» Usulsüzlük Cezalarına Ait Cetvel
» Yıllık Ücretli İzinler

Muhasebe Standartları

» Ülke içinde kullanılan muhasebe standartlarını uluslararası standartlarla bütünleştirebilmek için 1995 yılından bu yana 43 uluslararası muhasebe standardı Türkiye’ye ...

T.C. Resmi Gazete

SİRKÜLER

Sirküler No:2013/26 TEREDDÜTLÜ HUSUSLARDA MALİYE BAKANLIĞI’NDAN GÖRÜŞ ALMAK ÖNEMLİ HALE GELDİ

   

Sirküler Tarihi: 01.04.2013

Sirküler No      : 2013/26

TEREDDÜTLÜ HUSUSLARDA MALİYE BAKANLIĞI’NDAN GÖRÜŞ ALMAK ÖNEMLİ HALE GELDİ

Bilindiği üzere vergi incelemesi Vergi Usul Kanunu’nda düzenlenmiş müesseselerdendir. Kanun’un 140. maddesinde, vergi inceleme elemanlarının inceleme sırasında aşağıdaki esaslara uymaya mecbur oldukları belirtilmiştir:

1. İncelemeye tabi olan mükelleflere inceleme konusu, işe başlamadan evvel açık olarak izah edilmek durumundadır.

2. Vergi incelemesine başlanıldığı hususunun bir tutanağa bağlanması zorunludur.

3. Nezdinde inceleme yapılanın muvafakati olmadıkça resmi çalışma saatleri dışında inceleme yapılamaz veya incelemeye devam edilemez.

4. İnceleme bitince, bunun yapıldığını gösteren bir belgenin nezdinde inceleme yapılana verilmesi gerekmektedir.

5. Vergi kanunlarıyla ilgili kararname, tüzük, yönetmelik, genel tebliğ ve sirkülere aykırı vergi inceleme raporu düzenlenemez.

6. İncelemeye başlanıldığı tarihten itibaren, tam inceleme yapılması halinde en fazla bir yıl, sınırlı inceleme yapılması halinde ise en fazla altı ay içinde incelemelerin bitirilmesi esastır. Bu süreler içinde incelemenin bitirilememesi halinde ek süre talep edilebilmektedir. Bu talep vergi incelemesine yetkili olanların bağlı olduğu birim tarafından değerlendirilmekte ve altı ayı geçmemek üzere ek süre verilebilmektedir. Bu durumda, vergi incelemesi yapmaya yetkili olanların bağlı olduğu birim tarafından incelemenin bitirilememe nedenleri yazılı olarak nezdinde inceleme yapılana bildirilmek zorundadır.

Vergi Müfettişleri ile Vergi Müfettiş Yardımcıları tarafından düzenlenen vergi inceleme raporları, işleme konulmak üzere ilgili vergi dairesine tevdi edilmeden önce, meslekte on yılını tamamlamış en az üç Vergi Müfettişinden oluşturulan rapor değerlendirme komisyonları tarafından vergi kanunları ile bunlara ilişkin kararname, tüzük, yönetmelik, genel tebliğ, sirküler ve özelgelere uygunluğu yönünden değerlendirilmektedir. İnceleme elemanı ile komisyon arasında uyuşmazlık oluşması halinde uyuşmazlığa konu vergi inceleme raporları üst değerlendirme mercii olarak Maliye Bakanlığınca belirlenen tutarları aşan tarhiyat önerisi içeren vergi inceleme raporları ise doğrudan, Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı bünyesinde oluşturulan merkezi rapor değerlendirme komisyonu tarafından vergi kanunları ile bunlara ilişkin kararname, tüzük, yönetmelik, genel tebliğ, sirküler ve özelgelere uygunluğu yönünden değerlendirilmektedir. İnceleme elemanları bu komisyon tarafından yapılacak değerlendirmeye uygun olarak rapor düzenlemek zorundadırlar.

Öte yandan Vergi Usul Kanunu’nun 413. madde hükmü uyarınca mükellefler, Gelir İdaresi Başkanlığı’ndan veya bu hususta yetkili kıldığı makamlardan, vergi durumları ve vergi uygulaması bakımından tereddüde düştükleri hususlar hakkında yazı ile izahat isteyebilmektedirler.

Gelir İdaresi Başkanlığı, kendisinden istenecek izahatı özelge ile cevaplandırabileceği gibi, aynı durumda olan tüm mükellefler bakımından uygulamaya yön vermek ve açıklık getirmek üzere sirküler de yayımlayabilmektedir.

Maliye Bakanlığı’nca 27.03.2013 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan 425 sıra no.lu Vergi Usul Kanun Genel Tebliği’nde Bak

DOSYAYI İNDİR (Sağ Tık/Farklı Kaydet)